Питання
Дідусю,
Чому в книзі Буття два рази описано створення людей? У Буття 1:26–27 говориться про створення людини, а потім — після того, як Бог відпочив на сьомий день — у Буття 2:7–8 знову описано створення людини.
Відповідь
Дякую за чудове запитання.
Буття 1 подає величну, космологічну картину створення, підкреслюючи порядок і цілеспрямованість Божої творчої праці. У цьому описі систематично йдеться про створення неба й землі, світла й темряви, води й суші, небесних тіл, рослин, тварин і, нарешті, людини. Повторювана фраза «І сказав Бог» демонструє силу Божого слова у творенні.
У цьому наративі людина створюється за образом Божим (“Imago Dei”), що вказує на унікальні взаємини між людиною й Богом. Це наділяє людину гідністю, моральною відповідальністю та здатністю до зв’язку з Творцем. Згадка про створення чоловіка й жінки одночасно підкреслює гармонію й рівність у людських стосунках. Важливо, що Буття 1 зосереджується на духовних аспектах творіння, проголошуючи Божественне походження і призначення людства.
Тлумачення Церкви СОД
Церква Ісуса Христа Святих Останніх Днів тлумачить Буття 1 як проголошення духовного створення людини, підкреслюючи, що люди мають божественну природу й призначення. Це бачення відповідає ширшому богословському розумінню, згідно з яким людина повинна відображати Божий характер і жити цілеспрямовано у Його творінні.
На противагу всеохопному опису Буття 1, Буття 2 занурюється у деталі створення людини, пропонуючи більш конкретну й гуманістичну оповідь. У цьому розділі зосереджено увагу на створенні першого чоловіка — Адама, а згодом і першої жінки — Єви. Тут описано, як Бог сформував Адама з пороху земного і вдихнув у нього дихання життя, тим самим наділивши його живою душею.
Цей детальний опис у Буття 2 підкреслює близькі й особисті стосунки між Богом і людиною. Бог тут постає не як віддалений Творець, а як активний учасник процесу створення людини, Який власноруч формує її та дає їй супутницю. У цьому наративі акцент зроблено на фізичних аспектах створення — на середовищі Еденського саду, називанні тварин та встановленні людських стосунків.
Книга Мойсея, як її тлумачить Церква Ісуса Христа Святих Останніх Днів, пояснює, що Буття 2 стосується фізичного створення, і тим самим відрізняється від духовного створення, описаного в Буття 1. Це розмежування підсилює віру в те, що людське існування охоплює як духовні, так і фізичні виміри, кожен із яких має свої унікальні якості та призначення.
Два окремі описи створення у Бутті стали предметом багатьох інтерпретацій — від буквального історичного читання до алегоричного й символічного розуміння. З алегоричної точки зору, Буття 1 і Буття 2 представляють дві різні сторони створення: перше — це духовне походження людства, друге — фізичне втілення людей у межах творіння.
З цієї перспективи, Буття 1 встановлює фундаментальну богословську істину: люди створені за образом Божим, мають божественний потенціал і моральні обов’язки. Буття 2 доповнює це, показуючи відчутні аспекти людського існування, такі як фізичні потреби, стосунки та відповідальність за землю. Така подвійність створює всебічну розповідь, яка охоплює як духовний, так і матеріальний виміри людського життя.
Крім того, таке тлумачення узгоджується з вірою в гармонійний зв’язок між духовним і фізичним світом, стверджуючи, що призначення людини перевищує лише фізичне існування. Воно підкреслює, що люди покликані жити змістовним життям, яке відображає божественні якості, водночас взаємодіючи зі світом відповідально й з любов’ю.
Церква Ісуса Христа Святих Останніх Днів приймає це багатогранне розуміння творіння, розглядаючи обидва описи в Бутті як доповнюючі, а не суперечливі. Така перспектива сприяє цілісному баченню людської природи, визнаючи і духовну сутність, і фізичне втілення кожної особи.
Поєднання цих двох описів у Бутті вимагає визнання їх доповнювального характеру. Замість того щоб сприймати їх як суперечливі оповіді, їх можна розуміти як такі, що висвітлюють різні аспекти однієї й тієї ж великої історії творіння.
Буття 1 пропонує універсальний погляд, описуючи послідовні акти творіння, які формують структуру всесвіту й фундаментальну роль людства в ньому. Тут акцент на всемогутності Бога та цілеспрямованості Його дій. Головний фокус — на встановленні божественного порядку й призначення людини як носія Божого образу.
Буття 2, навпаки, наближає читача, пропонуючи детальне зображення людської особистості і її оточення. Ця розповідь персоналізує творіння, даючи уявлення про взаємозв’язки між Богом і людьми, а також між самими людьми. Тут головна увага — на взаємодії, відповідальності й моральному виборі.
Інтегруючи ці підходи, ми отримуємо єдину цілісну оповідь, яка зображає творіння і впорядкованим, і близьким, і величним, і особистим. Такий синтез відображає глибоке розуміння людського буття, визнаючи та духовну, і фізичну реальність, сприяючи збалансованому баченню місця людини у світі.
— Дідусь
Джерело: askgramps.org

Позаштатний працівник

Latest posts by Позаштатний працівник (see all)
- Час діяти: Чому світ потребує жінок віри - 7 Травня, 2025
- Чому в Бутті описано два створення людини? - 6 Травня, 2025
- Книга Мормона: Свідчення про Воскресіння Христа - 6 Травня, 2025