Різні люди висловлювалися з приводу навчання Духом. Це свідчить про те, що існує безліч помилкових думок або неправильних уявлень щодо того, як Дух насправді діє в умовах викладання і навчання. Деякі з цих висловлювань містять в собі елементи істини. Деякі навіть можуть бути абсолютно вірними іноді, але якщо вони розглядаються як фіксовані правила або принципи, вони можуть вводити в оману.

ЯКЩО МИ НАВЧАЄМО ДУХОМ, НАВІТЬ МАЛЕНЬКІ ДІТИ СИДІТИМУТЬ ТИХО.

Я був присутнім на навчанні вчителів, де президент Початкового товариства кола сказала цю фразу. Це була мила обіцянка, зроблена з щирим переконанням. І я впевнений, що це вірно в багатьох випадках. Я сам бачив, як це відбувається. Проблема в тому, що про це кажуть у такому всеохоплюючому, узагальнюючому сенсі. Моєю негайною реакцією, коли я почув її слова, було: Якщо ви відвідуєте будинок зборів, де останніми в розкладі є збори вашого приходу, а Початкове товариство – до 4 годин вечора, то чи доводять неспокійні, галасливі, можливо, навіть неслухняні діти, що вчитель не в ладу з Духом? Або як щодо порушника порядку в семінарії або недільній школі? Чи є вони доказом того, що вчитель не виконує своє покликання? І я вирішив, що був би особливо засмученим, якби повірив, що якщо мої власні діти не завжди сидять спокійно, в той час як я намагаюся їх навчати, означає, я виявився нездатним мати Духа.

Я ДУМАЮ, ЩО ГАРНА ПЕРЕВІРКА ДЛЯ РОЗУМІННЯ ТОГО, ЧИ ВИКЛАДАЮ Я ДУХОМ, ЦЕ ЧИ ЛЮБЛЯТЬ МОЇ УЧНІ МЕНЕ І НАШІ ЗАНЯТТЯ.

Немає сумнівів в тому, що сильний момент навчання може заспокоїти навіть неслухняних і неуважних. Також правдою є те, що вірні та слухняні учні будуть насолоджуватися будь-яким досвідом, коли навчання проводиться з впливом Духа. Але якщо ці твердження розглядаються як загальні принципи навчання Духом, то, що робити з такими ситуаціями, як ці?

  1. Коли Йосип навчав своїх братів тому, що він отримав уві сні, вони замислили вбити його. Вони кинули його в яму, а потім продали його як раба в Єгипет (див. Буття 37:18-28).
  2. Після того, як Ісус навчав людей у своєму рідному місті Назарет, деякі з них були так обурені тим, що Він сказав, що вони відвезли Його на околицю міста і спробували скинути Його зі скелі (див. Лука 4:16-29) ,
  3. Я не знаходжу багато прикладів того, щоб Ламан та Лемуїл сиділи спокійно, коли їх навчали Легій або Нефій.
  4. «Урок» Самуїла Ламанійця закінчується тим, що в нього летять стріли та каміння (див. Геламан 16:2).
  5. «Студенти» Авінадія спалили його на вогні (див. Мосія 17).

Писання сповнені таких прикладів.

Я НЕ ДУМАЮ, ЩО Є ПРАВИЛЬНИМ ВИКОРИСТОВУВАТИ ГУМОР НА НАШИХ УРОКАХ, ТОМУ ЩО ВІН ЛЕГКОВАЖНИЙ І НАСПРАВДІ ОБРАЖАЄ ДУХА.

Господь попередив нас про те, що потрібно ставитись до священних речей з повагою і обережністю. До них не можна ставитися легковажно. Його порада щодо цього повторюється дуже прямо і часто. «Пам’ятайте, те, що сходить з висоти, є священним і має промовлятися з обережністю і зі стриманістю, що від Духа» (УЗ 63:64). В іншому місці нас попереджають проти «марних думок», «надмірного сміху», «легковажних розмов» і «легковажності» (УЗ 88:69, 121). Оліверу Каудері було сказано «виконати з тверезістю роботу, яку Я заповів вам» (УЗ 6:35). Нам радять бути розсудливими в багатьох інших місцях в Писаннях (див., наприклад, Мосія 4:15, Алма 37:47, УЗ 43:35). Говорячи про суботній день, Господь використовував фразу «не зі сміхом, якого забагато» (УЗ 59:15).

Але Господь також сказав, що у нас повинні бути «життєрадісні серця й обличчя» (УЗ 59:15) і «Нехай твоє серце буде в доброму гуморі перед лицем Моїм» (УЗ 112:4). Фактично, фраза в доброму гуморі зустрічається 14 разів в Головних трудах Церкви. Піонерам, які збиралися перетнути рівнини, Господь сказав так: «Якщо тобі весело, хвали Господа співом, музикою, танцями і молитвою хвали і дякування» (УЗ 136: 28).

Ми завжди маємо дбати про те, щоб ми не перетинали межу між доброю, чистою розвагою і надмірними веселощами, що доходять до точки неповаги. Іноді жарти ставляться легковажно до священних речей або висміюють людей або групи людей. Я бачив, як це траплялося навіть в атмосфері офіційних церковних навчань, таких як причасні збори, духовні вечори та уроки. Я вважаю, що такі речі ображають Дух і змушують його в якійсь мірі піти.

З іншого боку, безсумнівно, є те, що можна назвати чистим і здоровим гумором. Саме життя забезпечує більшу його частку в комічних, кумедних ситуаціях. Ми можемо робити іронічні зауваження, які викликають сміх, але не принижують інших і не ставляться до священних речей легковажно. Одними з якостей, які люди найбільше любили в Президенті Гордоні Б. Хінклі, були винахідливість, дотепність і його чудове почуття гумору. Але він ніколи не перетинав лінію, описану вище.

У МЕНЕ НЕ БУЛО ЧАСУ ПІДГОТУВАТИ УРОК; ДУМАЮ, СЬОГОДНІ МЕНІ ДОВЕДЕТЬСЯ НАВЧАТИ ДУХОМ.

Безсумнівно, будуть часи, коли нас попросять навчати, але несподівано виникнуть обставини, які віднімуть наш час підготовки. (Така ж ситуація може виникнути і в умовах сімейного навчання.) У цих обставинах вчителі, батьки або керівники священства мають право звернутися до Духа, щоб він допоміг їм навчати з силою та ефективністю. Але, якщо перетворити це в практику, коли нікому ніколи не потрібно готуватися заздалегідь, ми відійдемо занадто далеко від істинного принципу.

Один з принципів, який регулює порядок надання та отримання особистого одкровення, – це те, що я називаю «духовною самостійністю». Зверніть увагу на сильні слова Господа щодо цієї самої концепції:

Бо ось, це не годиться, щоб Я на все давав накази; бо кого в усьому примушують, той є лінивим і немудрим слугою;… люди мають завзято займатися доброю справою, і робити багато чого за своєю власною вільною волею…. Бо є в них сила, завдяки якій вони є вільними в собі… Але той, хто не робить нічого, доки йому не накажуть, і сприймає наказ з непевним серцем, і виконує його ліниво, того проклято. (УЗ 58:26-29)

Старійшина Ніл А. Максвелл так сказав про таку ситуацію, коли навмисно не готуються до навчання:

Навчання не знімає з вчителя відповідальності за підготовку з молитвою і роздумами. Навчання Духом не є еквівалентом проведення уроку на «автопілоті». Нам як і раніше потрібен ретельно розроблений план польоту. Коли ми вивчаємо щось в своєму розумі, це запрошує Дух в нашу підготовку, а також в проведення уроку. Ми не повинні помилятися, як Олівер Каудері, думаючи лише про те, щоб попросити Бога про Його Дух (див. УЗ 9:7).

МЕНЕ НЕ ЦІКАВЛЯТЬ ВСІ ЦІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ; Я ПРОСТО ХОЧУ НАВЧАТИ ДУХОМ.

Це трохи складніше питання. Коли справа доходить до методики викладання, навичок навчання і здібностей, є як застереження, так і заохочення. Якщо в наведеному вище висловлюванні відображено ставлення, подібне до того, яке є в учителя і місіонера, які хочуть, щоб Дух зробив все за них, тоді це не мудре твердження. Іншими словами, вчитель тут міг би сказати: «Якщо я навчаю Духом, тоді мені не потрібно турбуватися про те, як я навчаю. Воно саме подбає про себе». Я думаю, ми вже показали, що таке ставлення не подобається Господові.

З іншого боку, це твердження може відображати бажання довіряти Духу більше, ніж методикам і мудрості людей. Попередження Господа в 50 розділі Учення і Завітів протвережує. Якщо ми проповідуємо інакше, ніж Духом істини, це не від Бога.

Отже, де ж баланс? Чи можливо, що готовність людини до навчання може бути зменшена слабкою, нудною, монотонною або млявою подачею? Якщо вчитель використовує безліч ефективних методів, які залучають учнів і допомагають долучити їх до процесу навчання, хіба не може це дійсно збільшити можливості для Духа виконувати свої функції? Це, безумовно, ясно свідчить про те, що прагнення поліпшити нашу здатність навчати євангелії ефективніше не є неприємним для Господа.

Ми спробували відповісти на питання, і ми спробували відреагувати на різні висловлювання, які ми часто чуємо. Зрештою, ось те, що має значення:

«А те, що не напучує, не є від Бога, і є темрявою» (УЗ 50:23).

Ця стаття була написана Gerald N. Lund та опублікована на ldsliving.com під назвою «5 Myths We Tell Ourselves About Teaching by the Spirit»

Українська © 2018 LDS Living, A Division of Deseret Book Company | Englsih © 2018 LDS Living, A Division of Deseret Book Company.

 

 

The following two tabs change content below.

Позаштатний працівник

Ця публікація була написана/перекладена одним із позаштатних працівників сайту faith.in.ua Якщо ви маєте зацікавленість надати матеріали (тексти, відео, графіка, та ін.), будь ласка, повідомте нам на пошту: [email protected]