навчання євангелії

Маленьким дітям є що сказати – доти, доки їм не поставлять контрольне запитання про історію з Писань, яку їм щойно розповіли.

Коли балакучий малюк замовкає, обговорення За Мною йдіть можуть здатися непродуктивними і марними – чи це тільки мені так здається?

З Писань ми дізнаємося, що, коли Ісус спілкувався з маленькими дітьми нефійців, їхні вуста були відкриті, «і вони говорили своїм батькам великі й дивовижні речі… і Він розв’язав їхні язики, щоб вони могли вимовляти» (3 Нефій 26:14).

Звичайно, Дух Божий входить туди, куди ми не можемо: «до сердець дітей людських» (2 Нефій 33:1). Але що ще ми можемо зробити, щоб перейти від односторонніх проповідей до такого навчання, щоб діти могли говорити «великі й дивовижні речі»?

Ось три практичних ідеї, які можуть направляти нас в наших зусиллях допомогти нашим маленьким базікам брати участь в змістовних євангельських бесідах.

РОЗУМІЙТЕ СВОГО МАЛЮКА

Всім нам важко вивчати та застосовувати Добру Новину. Це те, чого ми прагнемо в своєму житті на Землі (Алма 34:32)! І це може бути особливо складно для наших малюків, перед якими стоїть завдання засвоїти безліч нових понять, які вони фізично не можуть осягнути (таких як священство, Воскресіння, Падіння і т. д.).

Це завдання важливіше, ніж спроба допомогти їм у ранньому віці брати участь в обговореннях За Мною йдіть. Але створення умов, в яких ми їх розуміємо – а вони відчувають, що їх розуміють – полегшить їм вивчення і застосування євангельських істин, а також допоможе їм ясно формулювати свої думки на сімейному вивченні Писань.

Ми можемо зробити серйозні кроки для створення такої обстановки, ставлячи себе на їх місце.

Спостереження вчать нас тому, що малюки спілкуються не так, як дорослі, і багато в чому це пов’язано з віком.

За Мною йдіть нагадує нам, що «Коли діти дорослішають, вони можуть робити більший внесок і, можливо, краще ділитися своїми думками» (За Мною йдіть – для Початкового товариства, 2019, стор. 3).

Згодом добре розвинені думки стануть швидше правилом, ніж винятком. А до того часу ваші співчуття і розуміння будуть підштовхувати вашого богослова-початківця до того, щоб висловити свої думки коли прийде час і в його власній манері.

КОРОТКІ, ЧАСТІ НАВЧАЛЬНІ МОМЕНТИ

У моїй родині обговорення За Мною йдіть йде шкереберть для малюків, коли я намагаюся вмістити занадто багато інформації в один урок. Ми пристосувалися згодом і дотримуємося наукової точки зору в цьому відношенні: малюки вчаться та беруть участь краще, коли інформація представлена ​​в маленьких обсягах.

Ось що ми робимо зараз:

Коротко і часто. Окрім будь-якої супутньої діяльності, ми плануємо так, щоб фактичне навчання і свідчення були простими, короткими й швидкими. Потім ми намагаємося підняти цю тему знову перед сном, потім у вівторок і ще в наступному місяці.

Ось чому це працює:

Коли навчальний момент короткий, ми даємо малюкам можливість осягнути принцип у повному обсязі (ми маємо справу з мікроскопічною тривалістю концентрації уваги!). У вільний час голови наших дітей починають працювати, обробляючи і каталогізуючи цю нову інформацію для подальшого використання і застосування. Тому, коли ми через деякий час повертаємося до обговорення теми з нашими малюками, вони вже засвоїли нову інформацію і готові брати участь в обговоренні.

Наші односторонні проповіді залишилися в минулому завдяки коротким, частим навчальним моментам.

ПИТАННЯ, ЯКІ ДОПОМАГАЮТЬ МАЛЮКАМ ГОВОРИТИ

Навіть в маленькому віці наші дітки відчувають, коли ми очікуємо на конкретну відповідь. Коли такі види питань використовуються занадто часто, це може мати зворотний ефект для відкритої атмосфери, яка заохочує щире і скероване Духом обговорення.

У той час як ми продовжуємо вдосконалювати питання, які ми ставимо, найкраще почати з таких питань, на які немає однієї правильної відповіді. За своєю природою мета таких питань полягає в тому, щоб почати діалог, викликати інтерес і оцінити розуміння.

Ви можете спробувати поставити такі питання:

  • Ти знав, що сім’я Нефія полювала на свою їжу з луками й стрілами?
  • Як ти думаєш, що б ти робив, якби був Самуїлом Ламанійцем?
  • Чи можеш ти згадати пісню, в якій йдеться про те, як сильно Ісус нас любить?
  • Що ми робили останнім часом, щоб бути добрими одне до одного?

Замість того, щоб зосереджуватися на переліку фактів, фразах або очікуваннях, ці види питань є запрошенням досліджувати глибину і широту євангелії в сімейному обговоренні, а малюки відчувають, що можуть вільно висловлювати власні думки та ідеї.

ІДІТЬ І РОБІТЬ

Нашим малюкам є що сказати. І з невеликою допомогою Святого Духа вони можуть вчитися, засвоювати, застосовувати і формулювати з вражаючою здатністю.

Звертайтеся до своїх малюків з новим почуттям співчуття та розуміння, навчайте їх часто та потроху, а також ставте питання, над якими вони можуть розмірковувати. Маючи допомогу згори, ви створюєте домашню екосистему, в якій розростаються відверті, органічні й чесні євангельські дискусії, а малюки розквітають.

Ви будете вражені почутими «великими й дивовижними речами», коли навчання євангелії допоможе вашій дитині говорити.

Ця стаття була написана Kate Matthews та опублікована на ldsliving.com під назвою «Gospel Teaching That Gets Toddlers Talking»

Українська © 2020 LDS Living, A Division of Deseret Book Company | Englsih © 2020 LDS Living, A Division of Deseret Book Company.

 

The following two tabs change content below.

Позаштатний працівник

Ця публікація була написана/перекладена одним із позаштатних працівників сайту faith.in.ua Якщо ви маєте зацікавленість надати матеріали (тексти, відео, графіка, та ін.), будь ласка, повідомте нам на пошту: [email protected]